vrijdag, november 30, 2007

Dirty Bird


Dirty Bird, originally uploaded by betje.com.

Toen ik afstudeerde had ik nog niet echt een heel herkenbare eigen stijl. Ik deed verschillende dingen; ook bijvoorbeeld meer realistische tekeningen, collages en schilderijen. Al gauw werd er voornamelijk om mijn cartoon-stijl gevraagd, die zich daardoor verder ontwikkelde. Met als gevolg dat ik de laatste tijd eigenlijk alleen maar hilarische aardappel-poppetjes teken. Niet dat ik dat vervelend vind want de kwaliteit is met sprongen vooruit gegaan!
Toch bekruipt mij de laatste tijd een 'is dit alles?- gevoel' als ik kijk naar mijn werk. Ik kan nog zo veel meer!

Dus ik wilde eens iets maken wat meer esthetisch en minder cartoony is. Om mezelf er toe te dwingen een andere stijl aan te houden moest ik de fineliner laten liggen. Het is leuk om te zien dat ik me verder ontwikkeld heb op een gebied waarin ik niet heb geoefend de laatste tijd. Een plaatje als dit had ik een jaar geleden niet kunnen maken, ik ben er erg tevreden over!

Geen opmerkingen: